Dienstag - März 23, 2010

 

gamelab (swiss game & gamedesign)


It's playtime in Switzerland!

Nach der Stilllegung von blog.gametheory.ch geht nun gamelab.ch an den Start. Der neue Blog soll zu einem Netzwerk zum Thema Games in der Schweiz werden bzw. Schweizer Game Designer in den internationalen Zusammenhang einbetten.


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Posted at 08:52 nachm.     Read More

Dienstag - März 23, 2010

 

Beyond the Screen (new publication)


 Jörgen Schäfer, Peter Gendolla (eds.)

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Transformations of Literary Structures, Interfaces and Genres

Februar 2010, 568 Seiten, kart., 44,80 €
ISBN: 978-3-8376-1258-5


Mehr Infos zum Buch und Bestellmöglichkeit:
http://www.transcript-verlag.de/ts1258/ts1258n.php



Posted at 08:46 nachm.     Read More

Donnerstag - September 10, 2009

 

"Spielerei" - Die Game Designer der ZHDK lassen das Fantoche-Animationsfestival spielbar werden 8.-13.September 2009, 12.00-22.00 Uhr.


PLAYTIME! Gamedesign trifft auf das Fantoche Festival in Baden. Studenten des Studienprogramms Game Design der Zürcher Hochschule der Künste entwickeln Games für das Animationsfilmfestival Fantoche. Das Festivalthema "Animation" wird so noch aus einer anderen Richtung beleuchtet, die aufzeigt, welche zentrale Rolle die Techniken der klassischen Filmanimation in heutigen Videospielen spielen und wie sie sich durch das neue Medium verändern. 


Posted at 09:34 nachm.     Read More

Sonntag - März 22, 2009

Apple rejected making our road poem AndOrDada available on the app.store! 


Last november Apple finally made Sniff_jazzbox available on the iphone app.store. but AND-OR's road poem AndORDada got rejected several times. This means we don't have any means of distributing the endless poem to a wider audience.


Posted at 01:22 nachm.     Read More

Samstag - November 15, 2008

After a month long struggle with Apple the new Sniff_jazzbox for the iphone by AND-OR is now available in the app.store. 


Download is free. Try it out on your iphone and walk through town: You will experience a city with distinct locative melodies. Sniff_jazzbox creates an audible city. It converts the wlan-waves into sound waves. The extended version for iphone will let the user control instruments and speed of the melodies. Concept by and-or.ch & johannes auer.


Posted at 10:02 vorm.     Read More

Mittwoch - Oktober 22, 2008

 Beyond the Screen: Transformations of Literary Structures, Interfaces and Genres


International conference at the Cultural Studies Research Center “Media Upheavals”: University of Siegen, Germany, November 20-21, 2008. Organized by Professor Dr. Peter Gendolla and Dr. Jörgen Schäfer.


Posted at 02:39 nachm.     Read More

Mittwoch - Oktober 22, 2008

 "The Computer Wore Tennis Shoes! Erzähl- und Spielformen digitaler Spiele"


SIEGEN, 25.-27. September 2008 – eine Arbeitstagung des Teilprojekts B9 „Mediennarrationen und Medienspiele“ des SFB/FK 615 der Universität Siegen, Artur-Woll-Haus, 2.


Posted at 02:26 nachm.     Read More

Sonntag - September 21, 2008

"A History of the Future of Narrative": The Keynote address from Bergen by Robert Coover is now publicly available on Video. See also: Elitineurope conference.


 “A History of the Future of Narrative”: Robert’s Coover’s closing keynote address delivered on September 13, 2008 at the Electronic Literature in Europe seminar at the University of Bergen. Video produced by Martin Arvebro.


Posted at 06:28 nachm.     Read More

Sonntag - September 21, 2008

 Eliterature in Europe: a conference with readings in Bergen, Norway, from September 10 - 13, 2008. Organized by Scott Rettberg and the researchers from Bergen University.


Two days of presentations and discussions of academic research in electronic literature, two nights of readings and presentations of works, and one day of planning a European research network for electronic literature. This seminar is organized and sponsored by the University of Bergen Faculty of Humanities Department of Linguistic, Literary, and Aesthetic Studies' Program in Digital Culture and cosponsored by Landmark Café.


Posted at 06:20 nachm.     Read More

Dienstag - August 05, 2008

"searchSongs" in Los Angeles an der DigitalArt.LA


 "searchSongs" von Johannes Auer, René Bauer und Beat Suter werden in Los Angeles bei der DigitalArt.LA als eine von 8 Netzkunstarbeiten zu sehen sein.


Posted at 02:34 nachm.     Read More

Samstag - April 12, 2008

Stuttgart, 16./17./18. April 2008: Literatur und Strom 2: NETZGESCHICHTEN... 


Das Netz schreibt taeglich große Geschichten von Sehnsucht, Macht und Leidenschaft. Diese werden erzaehlt im 2. Teil von Literatur und Strom – dem Festival der Netzliteratur des Literaturhauses Stuttgart. Kuratiert von Johannes Auer. Naehere Informationen unter: http://www.literatur-und-strom.de



Posted at 11:00 vorm.     Read More

Montag - April 07, 2008

 SEARCHSONGS - Sehnsuchtsmelodien des Netzes - nun auch im Radio!


Sonntag, 13.  April 2008, 23:05. - 23:45, Ö1 Kunstradio: SEARCHSONGS - Sehnsuchtsmelodien des Netzes, ein Projekt von Johannes Auer, Beat Suter, René Bauer. Die Zuhörere können selbst zu Musikern werden: das Webinterface zum Mitschreiben und Mitmusizieren waehrend der Live-Sendung findet sich auf: http://searchsongs.cyberfiction.ch.


Posted at 04:20 nachm.     Read More

Mittwoch - März 19, 2008

"The 21 Steps" – digitale Literatur oder Alternate Reality Game? 


 "The 21 Steps" von Charles Cumming ist die erste von sechs Geschichten, die das Projekt "we tell stories" von Penguin Books hervorbringt. Dabei werden Web 2.0 Effekte zur Vermittlung des Erzählpfades eingesetzt: Der Protagonist der Story lässt sich auf Google Maps verfolgen.


Posted at 06:55 nachm.     Read More

Sonntag - März 16, 2008

 "New Perspectives on Digital Literature" in Dichtung Digital



One issue a year: finally there is another edition of Dichtung Digital out. Guest editors are Astrid Ensslin and Alice Bell. The subject: New Perspectives on Digital Literature: Criticism and Analysis.


Posted at 01:35 nachm.     Read More

Donnerstag - Januar 03, 2008

 Die spielbare Stadt


Ebenfalls in den Online-News im letzten Monat war das AND-OR Projekt Metro-Wardive, ein lokatves Spiel, das WLAN-Wellen in Spielobjekte verwandelt. Wardive ist für die Nintendo DS gemacht, es schnappt sich die Namen der Hotspots aus der Luft der jeweiligen Umgebung und transformiert sie. Wenn man nun mit seiner Nintendo DS durch die Strassen läuft oder fährt, verändert sich das Spiel mit den sich ändernden Hotspots! Einfach ausprobieren. Das Spiel ist frei downloadbar.


Posted at 03:07 nachm.     Read More


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